Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 29
Наше відео

18

  • Перегляди:
  • Всього коментарів: 0
  • Рейтинг: 0.0

11

  • Перегляди:
  • Всього коментарів: 0
  • Рейтинг: 0.0
Наші користувачі

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Досвід роботи класного керівника 7-А класу Запорізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №100 Запорізької міської ради Запорізької області Польсько

Тема досвіду:«Класний керівник – посередник між зростаючою особистістю і навколишнім світом у формуванні свідомої громадянської позиції».

Сфера застосування:учнівський колектив.

Мета досвіду:формування нового українця,що діє на основі національних цінностей:

  • повага до прав людини;
  • повага до національних символів;
  • толерантне ставлення до переконань представників іншої культури;
  • рівність всіх перед законом;
  • готовність захищати свою Україну;
  • виховання людини-патріота, готового самовіддано розбудувати її як суверенну,демократичну,правову державу;
  • знати і відстоювати свої громадянські права;
  • бути конкурентоспроможним;
  • успішно само реалізуватися в соціумі як громадянин,професіонал,сім’янин.

Завдання:

  • виховання поваги до Конституції,законодавства України, державної символіки;
  • формування активної життєвої позиції;
  • забезпечення духовної єдності поколінь,виховання поваги до батьків,жінки-матері,культури та історії народу;
  • прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв,традицій українців та представників інших націй,що живуть в Україні;
  • утвердження принципів вселюдської моралі,справедливості,патріотизму,працелюбності;
  • формування національної свідомості,любов до рідної землі,бажання працювати задля держави,готовність захищати її;
  • розвиток індивідуальних здібностей і талантів молоді;
  • формування здатності замислюватися про майбутнє,про взаємини з оточуючими;
  • формування глибокого усвідомлення взаємозв’язку між ідеями свободи,правами людини та її громадянською відповідальністю;
  • формування ключових компетентностей.

Актуальність досвіду:

Процес становлення незалежної демократичної України з її прагненням стати повноправним членом європейської спільноти передбачає на мій погляд,всебічне утвердження в суспільному та індивідуальному житті загально-людських та духовних цінностей,тому у вихованні сучасної молоді багато уваги приділяється національній самосвідомості,участі у класних та загальношкільних виховних заходах,зорієнтованих на відродження культури,патріотичне виховання.

Сучасна особистість повинна мати певний обсяг компетентностей, щоб само реалізуватися. Цього можна досягти і через родинне виховання,і через товариське спілкування,і через інші освітньо-виховні механізми.Коли ці шляхи співпадають, можна досягти бажаного результату у вихованні зростаючої особистості зі свідомою громадянською позицією.

Теоретична база досвіду є:

Дослідження питань виховання громадської свідомості такими відомими громадськими діячами,як В.Антонович,М.Драгоманов,М.Грушевський,С.Русова,І.Огієнко,Б.Грінченка,А.Макаренко,В.Сухомлинський та інші;

Класний керівник будує свою роботу спираючись на сучасні нормативно-правові документи:Закон України «Про освіту»;Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів,затверджені наказом МОН України від 31.10.2011№143;Концепція виховання дітей та молоді,затверджену наказом МОН України від 16.06.2015 р. № 641

Опис досвіду

«Ти можеш!-повинен нагадувативчитель учневі.

«Він може»-повинен говорити колектив.

«Я можу»-повинен повірити в себе учень.»

В.Шаталов

ХХI століття ще раз наголосило й чітко визначило, що потрібна інша школа. Шлях до нової школи пролягає через любов.Ми маємо сформувати нового лідера,який здатний до сприйняття й творення змін, готувати людину,здатну сприйняти інновації суспільства. Здатну мислити неординарно, конструктив-но, креативно, ухвалювати неординарне рішення.

Школа є одним із чинників,що формує особистість впродовж життя. Родина,вчителі,однолітки-це той світ,де дитина вчиться бути собою. Дуже добре, коли поряд з дитиною,яка підіймається по власних сходинках успіху, йде творчий, розумний вчитель. Класний керівник-це помічник, захисник своїх вихованців в колізіях шкільного життя. Виховує той педагог, якого діти поважають, довіряють, люблять, якого наслідують.

В.Сухомлинський говорив: «Бути справжньою людиною-означає віддавати сили своєї душі в ім’я того,щоб у кожній людині, з якою ти зустрінешся в житті, залишилося щось хороше від тебе, від твоєї душі».

Тому основне призначення класного керівника,на мою думку-це максималь-ний розвиток кожної дитини,розкриття талантів,найкращих моральних якостей. Вчитель,який тільки вирішує і дає вказівки, на сьогодні є неефектив-ним. Педагог має стати зацікавленим і рівноправним учасником спільної діяльності.

В чому полягає моя методична позиція класного керівника?В роботі вважаю головним забезпечити розвиток особистості кожної дитини, її творчого потенціалу. Творчість-це двигун усіх шкільних справ: навчання, позакласної роботи, праці. Школа- це та ланка суспільного життя, яка дуже впливає на розвиток людини. Вчитель повинен виховувати учня так, щоб з перших днів він чимось цікавився,розвивав свої творчі здібності.

Саме від класного керівника залежить ступінь сформованості учнівського колективу,а вміння згуртувати навколо себе дітей –це дар. Хочемо ми того чи ні, але,оскільки діти зовні схожі на батьків, риси характеру класного керівника переходять у характер вихованців.

Кожна дитина має свою родину, в якій її люблять і чекають,приймають і розуміють,якою вона є. Наша родина-це наш клас.

Починаючи працювати з колективом я поставила перед собою такі виховні задачі:

  • продовжувати традиції ,що започаткувалися в початковій школі,розвивати їх;
  • сприяти згуртованості класного колективу;
  • вивчити особливості кожної дитини,психологічний стан, сім’ю, індивідуальні здібності;
  • почати роботу з розвитку учнівського самоврядування;
  • активізувати роботу учнівського колективу через участь у загальношкільних заходах.

Працюючи з дітьми на перспективу, прагну навчити їх розуміти себе розуміти оточуючих. Дотримуючись ключових напрямків виховної роботи, а саме

  1. Ціннісне ставлення особистості до себе

Виховними досягненнями цього напрямку є:

  • усвідомлення власної індивідуальності;
  • формування емоційної культури,навичок самоконтролю;
  • виховання самоповаги.

Для досягнення мети я провела ряд заходів з тем: класні години«Добрим бути просто чи не просто?», « Створення власного іміджу».

  1. Ціннісне ставлення до праці

За допомогою класного керівника учні роблять перші кроки на шляху до свого професійного самовизначення.

Мета напряму:

  • Позитивне ставлення до праці;
  • сформованість таких якостей, як цілеспрямованість, організованість,працьовитість та наполегливість у подоланні труднощів у всіх видах діяльності;
  • уявлення про сучасний ринок праці.

Реалізовуються ці завдання за допомогою майстер – класу «Вибір професії» (Додаток №1), виховна година з профорієнтації, діагностика «Визначення типу майбутньої професії»(Додаток №2).

  1. Ціннісне ставлення до природи

Виховним досягненням цього напрямку є:

  • відповідальне ставлення до природних ресурсів і багатства;
  • ощадливе використання енергоносіїв;
  • навики безпечної поведінки на природі;
  • формування екологічної культури.
  • участь у природоохоронній діяльності.

Учні із задоволенням малюють газети на День Землі, беруть активну участь у виставці домашніх тварин.(Додаток№3)

  1. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

Це ставлення проявляється, на мою думку, у сформованості потреби бути історично освіченим,патріотично налаштованим. Останні події спонукали дещо переосмислити цілі даного напряму виховної роботи і звести їх до найбільш важливих.

Їх результатом у класі є:

  • розуміння своїх прав,обов’язків;
  • віра у духовні сили свого народу;
  • усвідомлення себе патріотом і громадянином України;
  • сформованість громадянської та життєвої позиції,участь в учнівському самоврядуванні,житті школи та громади;
  • розвиток моральних якостей, як невід’ємної складової внутрішнього потенціалу особистості.

Були проведена така виховна година на тему: «Я – громадянин і патріот України», бесіда – дискусія «Яким я бачу мій завтрашній день?», вікторина «Чи все я знаю про державні символи?».

  1. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей

Метою цього напряму виховної роботи є засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей:

  • культура спілкування і мовленнєвий етикет ;
  • повага до батьків, сім’ї,родини;
  • неприйняття агресії та насильства;
  • готовність нести відповідальність за свої вчинки.

Проводилась така година спілкування «Сімейно свято», виховна година «Шануй батька і неньку». Кожного року відбуваються зустрічі із медичними працівниками із попередження захворювання на туберкульоз та грип. Велику роботу проводжу з дітьми щодо превентивного виховання,а саме була проведена година спілкування «Права дитини»,класна година «Абетка здоров’я». Особливу увагу приділяю вивченню правил дорожнього руху.(Додаток№4)

Як класний керівник я досягаю поставленої мети через заохочування учнів до процесу самовиховання, навчаючи їх підготовці та організації колективних творчих справ класу.

Виховною метою позакласних заходів,годин спілкування є виховання в учнів патріотичних почуттів,любов до рідної землі,готовність до праці в ім’я України,виховання поваги до історії народу,поваги до батьків. Робота з національного виховання була багатоплановою. Учні активно брали участь в конкурсах малюнків,кращого читця.(Додаток №5),пошукова робота присвячена пам’яті Шевченка.(Додаток №6)

Завжди в своїй роботі з дітьми використовую метод «Мікрофон», він дає можливість кожному учневі коротко висловити власну думка під час обговорення тієї чи іншої проблеми. У своїй роботі віддаю перевагу схваленню і заохоченню-це завжди дає додає учням впевненості в собі. Особливу увагу звертаю на розвиток сфери спілкування,адже саме спілкування в значній мірі визначає самовираження людини.

Великого значення приділяю роботі з організації учнівського самоврядування(Додаток №7),яке згуртовує учнів класу в єдиний дружній колектив. Через діюче самоврядування учні мають можливість розвивати свої організаторські здібності,почуття відповідальності,ініціативи. Залучаючи дітей до участі в різноманітних справах громадсько-корисних, я намагаюся сприяти розвитку в них громадської активності,привчати їх до дотримання шкільного режиму, єдності педагогічних вимог до учнів з боку вчителів та батьків.

Крім того учні є активними учасниками загальношкільних справ. Учні із задоволенням беруть участь у конкурсах, вікторинах, акціях, що сприяє формуванню моральної активності особистості,вихованню таких загальнолюдських цінностей як чуйність,порядність,милосердя,толерантність,добросовісність. Дуже важливим у роботі класного керівника є також індивідуальні бесіди, зустрічі з батьками, бесіди з вчителями-предмет-никами.

Як і кожен класний керівник знаходжуся у постійному пошуку інноваційних концептуальних підходів до здійснення взаємодії з учнями,з метою виховання свідомого громадянина своєї держави.

Користуючись сучасними технологіями ,надаю можливість кожній дитині розвинути власний інтелект,процеси пізнання навколишнього світу.

Розвиваючи творчий потенціал, створюю умови для само актуалізації особистості. Завдання кожного з нас є зробити процес навчання захоплюючим та радісним. І важливим тоді стає все:доброзичливий тон,почуття гумору.

Становлення людини-моя ціль педагогічної та виховної роботи в школі. Я маю на увазі цілком визначений вид праці:самосвідомість,само актуалізацію,самореалізацію. В класі організоване таке виховне середовище,яке надає кожному учню можливість вибору різних видів занять і творчої діяльності. Головне завдання вважаю-це створення комфортних,безконфліктних умов для розвитку учня.В своїй виховній роботі використовую сучасну технологію підготовки й проведення колективних справ. Колективна творча справа-це спільна справа дорослих і дітей.У кожній( КТС) відбувається розвиток колективістських,демократичних основ життя. Ми стали організаторами таких колективних справ: «Лист учаснику АТО» (Додаток№8)написати лист(вірші,побажання,есе) .

Розвиток дитини,її творчого потенціалу забезпечується через активну діяльність. Залучаю дітей до участі в різноманітних громадсько-корисних справах,я намагаюся сприяти розвитку в учнів громадської активності. Цьому сприяє активна участь класу в таких загальношкільних заходах : «Замість квітів-ліки», «Чужих дітей не буває» збір коштів для онкохворих дітей, «Чужої біди не буває» збір коштів для хворих дітей нашої школи,екологічна акція «Кольорові відра» (Додаток№9). Розуміючи важливість виховної діяльності класного керівника, відповідально виконую обов’язки,докладаю всіх зусиль, щоб виховання підлітків відбувалось в атмосфері добра і творчості,взаємодопомоги і толерантності.

Дуже часто проводжу з учнями анкетування,психологічні тренінги,діагностику. Вкінці навчального року на виховній годині відзначаються досягнення кожного, обов’язково нагородження.

Головне для мене- це привчити дітей працювати самостійно з бажанням. У своїй роботі з учнями я маю певні свої принципи.

- не зупинятися на досягнутому;

- щоб мати право навчати інших,потрібно постійно навчатися самому;

- використання форм і методів навчання дають можливість виробити в учнів всі професійні навички в стінах школи;

- відкрити в кожній дитині душу творця,дати змогу пробудитися і розквітнути;

- творчість відкриває потаємні куточки в дитячій душі,в яких дрімають джерела добрих почуттів;

- поспішайте приносити радість дітям,робити добро людям;

- далеко не кожний стане ученим,письменником,артистом;

- підготуй учня,у якого можеш навчатися сам;

- знайти вчителя неважко,знайти учня,що розділить з тобою твої знання та мрії набагато складніше.

Моя позиція

Поважати особистість кожного учня,його індивідуальність. І головне пам’ятати : «Вміння знаходити обдарованих дітей – талант, вміння їх вирощувати -мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини!Саме педагог створює основу творчої людської діяльності.

Індивідуальний підхід

Постійний пошук,роздуми над тим як зробити життя класу цікавим, не дають мені спокою. Особливу увагу я приділяю дітям , які потребують посиленої педагогічної уваги.(Додаток №10)

Робота з батьками

Під час проведення батьківських зборів поряд з традиційними формами роботи використовую інноваційні колективні індивідуальні форми співпраці з батьками. Це класні прес-конференції,дискусії,круглі столи. Сюди запрошуються вчителі-предметники, обговорюються проблемні питання. Регулярно підтримую зв’язок з батьками у телефонному режимі, є група батьків у Вайбері. Про недоліки дитини повідомляю лише в індивідуальній бесіді. Сполучною ланкою між школою і батьками є батьківській актив,(Додаток№11)який допомагає в організації дозвілля дітей,в ремонті класної кімнаті.

До батьківських зборів готуюсь з великою відповідальністю. Усім батькам на зборах готую роздатковий матеріал з порадами, інформацією. На зборах пропоную батькам заповнити анкети,відповіді яких допомагають мені краще організувати заняття,дати педагогічні поради щодо виховання дітей у сім’ї. Я намагаюсь встановити індивідуальний контакт з кожною родиною. Далі - це постійний телефонний контакт,зустрічі,бесіди.

Провідна наукова ідея досвіду:

удосконалення особистості учня не тільки як головної сили,а й як громадянина України, духовно багатої особи. Формування особистості нового типу суверенної незалежної держави. Виховати майбутніх громадян з почуттям обов’язку,ввічливим, добрим і стійким до змін,залежно від умов життя.

Результат

В чому полягає моя методологічна позиція класного керівника? В роботі вважаю головним забезпечення розвитку особистості кожної дитини,її творчого потенціалу. Забезпечення сприятливими умовами для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей,для розвитку професіоналізму,високої мотивації до праці як основи конкурентоспромож-ності особистості,позитивна динаміка зростання рівня патріотизму(Додаток№12), в країні,зростання соціальної і трудової активності населення. Відродження духовності,соціально економічної і політичної стабільності.

Висновки

Таким чином впровадження інтерактивних технологій у вихованні учнів та їх батьків,ми досягли певних успіхів(Додаток №13). Перебороли кризу адаптації п’ятикласників. Завдякидієвим методам виховання,ми- дружній клас,ми-одна родина,яка готова прийти на допомогу будь-кому.

Кожного дня у нас з дітьми виникають нові теми для розмов, учні мене багато чому навчають.Вони не тільки мої учні,вони для мене найкращі діти. За роки роботи в цьому класі полюбила дітей дуже сильно,зблизилася з батьками.

Сьогодні в умовах великих змін в економічному,політичному житті нашої країни постала радикальна проблема - перебудова у сфері виховання. Тому виховання молодого покоління і передача йому досвіду є найголовнішим завданням сучасних педагогів. Хочу побажати своїм учням у майбутньому наблизитися до своїх заповітних мрій,а для мене це великий досвід і можливість само реалізуватися.

 



Джерело: http://Список літератури 1)Закон Украины Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII 2)Виховна робота в закладах освіти України.Випус
Категорія: Мої статті | Додав: Inna_polskaya (07.11.2019)
Переглядів: 251 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук
Наші фото
Школа в контакті